Kraf Malinja Giveaway

- sila tekan banner yang kiut miut kat atas ni kalau nak join -

H E L L L L L O &
SELAMAT MALAM

kali ini saya nak join Kraf Malinja Giveaway pula ;)

untuk entry yang ini izinkan saya berpantun sikit ~>

salam kenal & salam persahabatan,
saya ucapkan bagi semua di Malaysia,
saya lelaki bukan dari negara selatan,
saya lelaki dari negara Malaysia.

Jom kita bersama-sama ke Kraf MALINJA,
Pasti pelbagai barangan yang anda suka,
Cadangan diberi untuk kebaikan bersama,
Semoga diterima dengan hati yang terbuka.

cadangan ---->

1. kebanyakan kedai online menggunakan model untuk mempromotekan barangan yang dijual. Apa kata guna beberapa model spt. kanak-kanak ? Suruh kanak-kanak tersebut pegang barangan yang dijual supaya ia semakin mencantikkan gambar tersebut. Biasanya orang spt. saya mesti tertarik. Selain kanak-kanak, siapa-siapa saja pun boleh sebenarnya. Pemiliknya pun boleh :3
 contoh :

2. Dari segi blog, lebih bagus guna template yang ceria tapi yang bukan menyakitkan mata. Cari yang bercorak unik. Pasti banyak yang sukakan blog lraf MALINJA. Fonts, widgets, header, dll dah okay & kerja yang bagus disitu kerana kemas :)

3. Buat FB page untuk memajukan bussiness ni. Kalau ada FB page, senang lagi untuk bab-bab membeli & menjual. Pasti bussiness maju ..

4. Pastikan awak selalu update blog anda dengan pelbagai barangan lagi. Cuba buat something new. Tak pernah dijumpa lagi. Pasti ada yang mahu ;) Dan, jangan lupa buat diskaun ke, free gift bagi beberapa pembelian ke. Ahh, bagus juga kalau ada yang dijual secara pukal dan harga yang menarik diberi kalau membeli secara pukal.
Contoh :
Harga seunit : RM2
Harga 25 unit : RM1.50 setiap unit
- saya ambil dari bussiness bookmarks aunty saya -

5. buat booth kecil di kawasan berdekatan kat rumah atau buat promosi kat sekolah-sekolah spt. di sekolah saya. Beberapa company datang ke sekolah untuk menjual barangan-barangan spt. bookmarks, buku, patung, dll .. Biasanya  company company tersebut dtg apabila Haru Guru, Hari Bapa, dll tak lama lagi. Buat persetujuan dengan mana-mana sekolah untuk membuka 'gerai' kecil mungkin pada waktu rehat @ waktu lepas waktu persekolahan tamat.

Kebaikan semestinya selalu diharapkan,
Jangan sia-siakan kehidupan kita ini,
Cadangan-cadangan telah diberikan,
Semoga anda menyukai idea diriku ini.

Di rumah, di kedai mahupun di atap,
Marilah abang, kakak & kawan-kawan,
Sebelum entry ini betul-betul siap,
Izinkan saya tag 2 orang kawan.

Annis | Michelle

OHYA, HAPPPPPY BIRTHDAY :)
& saya pasti akan doakan kelahiran anak Puan Mal ;)
Semoga anak Puan baik-baik saja & semoga dia membesar menjadi anak yang baik.
& juga SEMOGA BUSSINESS SENTIASA MAJU !

sekian, semoga anda menyukai entry ini.

terima kasih :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...