Saya Punya Impian..

 Hey dan salam semua :)

Kali ini, saya nak sertai satu contest yang bertajuk 
Saya Punya Impian.. yang dianjurkan oleh pemilik blog bLoG aKu KaN

Impian ? Apaaa tu ? Smiley Smiley

Ada tak siapa-siapa yang tahu apa tu IMPIAN ?


Impian adalah sesuatu yang benar-benar anda inginkan baik berupa materi mahupun non materi, sehingga anda bersedia untuk bekerja keras untuk mewujudkannya. Impian bukan sekedar keinginan, tapi HASRAT anda. Sesuatu yang bisa memotivasi anda untuk menjalankan usaha itu.
Jadi, apa impian saya? 

Okay, excited juga nak share impian saya.

image

excited macam dia ni. kehkehkeh!




Dari umur 5 tahun lagi, 'Cita-cita saya jadi doktor, cikguuu! hek! hek! hek!'
Sampailah sekarang, 'Cikgu, saya yakin saya dapat menjadi seorang doktor tak lama lagi!'

Oh, kalau impian ini menjadi satu kenyataan, saya jadi macam dia ni ..

image

Overjoyed. Terlebih gembira. Bersyukur.

    Jikalau ada rezeki untuk menjadi seorang doktor :
  • mesti ada klinik sendiri :D
  • semua ahli keluarga yang berjasa, akan aku membalas semua jasa tu :')
  • tidak akan melakukan perkara yang bodoh yang mampu merosakkan career saya tu :O
  • mesti memenuhi kehendak saya (rumah, kereta, dll) :p

Hurmm, ini memang antara impian saya yang TERBESAR. Nakkk sangat melancong satu dunia ini. Pergi ke Afrika, Nigeria, Jepun, New Zealand, dll. Sambil melancong tu, nakkkk sangat buat kerja-kerja kebajikan. Membantu mereka yang memerlukan bantuan dari segi tenaga, kewangan, dll. Wahh, so A-MA-ZINGG! Boleh juga kalau diberi peluang untuk membuka sebuah tempat ini dimana mereka yang tidak mampu boleh tinggal di situ. Saling membantu antara satu sama yang lain itu amalan yang MULIA. God bless those who helps others. :') 


Yup, I loveeeee animals. 


Dengan memiliki sebuah zoo, saya dapat membantu dalam memastikan spesies-spesies haiwan tidak pupus. Haiwan juga ciptaan Tuhan. Hidupan yang patut dijaga dengan baik. Memiliki zoo pasti dapat memastikan spesies-spesies haiwan tidak pupus. 


Ciri-ciri isteri yang saya impikan :
  • mempunyai pekerjaan yang bagus, berakhlak mulia, baik hati, mempunyai kepercayaan kepada Tuhan, tak semestinya cantik (kalau boleh, cunn juga. hehehe)
Ciri-ciri anak-anak saya impikan :
  • rajin belajar, sayang dan hormat semua orang, aktif dalam akademik dan ko-kurikulum, bercita-cita tinggi seperti ayahnya. hehehee!

Apa-apa pun, yang saya nakkan adalah 
sebuah keluarga yang BAHAGIA (:


Siapa idola saya ?

Banyakkkkkkkk. Contohnya, Dato' Siti, Mr. Eqbal, Oprah Winfrey dan banyakkk lagi (:

Mereka semua telah memberi impak yang positif melalui pelbagai cara.

Contoh, Oprah Winfrey. Beliau telah membuka mata saya tentang pelbagai masalah-masalah yang dialami oleh manusia-manusia zaman kini
semoga Tuhan menyertai  & memberkati setiap manusia di bumi ini :''')

><><><><

setakat tu saja beberapa impian saya 
yang dapat saya kongsikan.

Akhir sekali,


Kalau tidak, saya akan ....

image

heheeee ! :D

SEKIAN. TERIMA KASIH !

2 comments:

  1. hehehe...bestnye impian kamu...gud luck dear...n moga2 impian adik tercpai...tp, utk mncpainya, adik kena usaha tao....chayok2...:)))

    ReplyDelete
  2. i'll work as hard as i can :) usaha tngga kejayaan! :D

    thx for the kata2 :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...